De aansluiting voor walstroom was al even een dingetje. Allereerst was er een kabel naar binnen die te kort was en nooit naar buiten is aangesloten. Waarom dat was werd daarna duidelijk, de aansluiting aan de buitenkant was bedoeld als 220V uitgang, en niet als 220V ingang. Dit is dus erg gevaarlijk en daarom past er ook geen enkele kabel op. Ik snap nog steeds niet waarom dit nooit is aangepast en goed is aangesloten, het zou zo veel ongemak schelen. Maar goed, dan doe ik het wel haha.
Dus laatst een 220V invoer aansluiting besteld. Deze bleek kleiner dan wat er nu op zit, dus hiervoor heb ik een blokje hout op maat gemaakt zodat ik deze op de metalen plaat kan schroeven. Wel met de bestaande gaten zodat ik deze niet opnieuw in het metaal hoef te boren. Dit blokje mooi afgewerkt, gaten geboord en gelijk goed in de grondverf gezet. 3 lagen lak er over heen en goed laten drogen.
Vandaag ga ik deze monteren. De metalen wand laat ik zo want dit is toch tijdelijk. Als de boel straks opnieuw geschilderd gaat worden gaat het er weer even af om ook dit gelijk mee te nemen. Nu laat ik dat even voor wat het is. Ik kies er wel voor om tussen het metaal en het hout een rubberen pakking te maken zodat daar geen water tussendoor kan komen. Het zit redelijk vlot vast en de kabel die ik een tijdje geleden al opnieuw had gelegd was ook snel aangesloten.
Nu de binnenkant nog. De voorbereiding had ik al gedaan, de kabel komt al uit waar dat moet dus het is een kwestie van aansluiten. De stekker met snoer die bij het stopcontact onder het stuurwiel uitkomt (waar de acculader zit) loopt nu nog door een kastdeuropening heen en dan door de wand naar achteren. Deze vervang ik gelijk door een nieuwe kabel te leggen door een nieuw gat onderin. Nu kan het kastje ook weer netjes dicht. Stekker er op en aan de andere kant de contactdoos vervangen. Dit was een opbouw contactdoos met een hoop tape er omheen waarvan de achterkant een soort bierviltje was, wat in vorm was gebogen… Weg met dat ding en een andere met randaarde terug geplaatst. Zo dat ziet er al een stuk beter uit.
Dan het vervolg, een stopcontact aan de zijkant. Nou, Mr Serious… Een randaarde stekker, een snoer waarvan de randaarde-draad was afgeknipt en een contactdoos zonder randaarde. Serieus?
Overal aarde of nergens aarde is mij geleerd. Dus overal aarde in dit geval. Contactdoos er af en een nieuwe er weer op. Deze was iets breder, dus nieuwe gaten geboord en vast geschroefd zodat de stroomdraad binnen de contactdoos door de wand gaat, Dus geen draad meer in het zicht. Ook de Mr Serious sticker er maar snel af gekrabt. Later nog even goed schoonmaken met stickerverwijderaar, die heb ik nu niet bij de hand.
Nu alles goed doormeten door er een verlengsnoer op aan te sluiten en vanuit buiten met een stekker deze door te meten met de multimeter. Alles lijkt in orde te zijn, geen kortsluitingen. Dan durf ik het nu wel aan om er echt stroom op aan te sluiten, met als gevolg een werkende acculader en op het laatste stopcontact een werkende telefoonoplader. Helemaal blij mee. Het kostte wel een hele middag aan tijd maar het is nu wel in 1 keer goed en netjes. Dit kan ik ook weer van mijn lijst afstrepen.