Vandaag is het ondertussen tijd voor de derde laag Owatrol d2. Net zo spannend als de voorgaande lagen, dus ik bespaar nu even de tijd en ruimte om weer te vertellen hoe het gaat, want het gaat nu 6 dagen lang, elke dag op dezelfde manier. Tot zo zover dus laag 3 vandaag :).
Tussendoor pak ik nog twee klusjes op. De eerste is het afwerken van het plateau voor het dashboard. Dat was flink beschadigd door lekkage via de voorruit. De boel is deels weggebroken, nieuwe latten zijn gezaagd en vandaag de folie geplakt. Het is niet helemaal naar mijn zin, de folie is dunner dan verwacht en je ziet en voelt de oneffenheden nog goed. Maar de folie zit al goed vast, dus voor nu laat ik het zitten. Een leer voor het volgende stuk dat later nog gemaakt moet worden. Als extra dus nog de kieren opvullen met vulmiddel en schuren om het glad te krijgen. Maar dat komt later, nu andere prioriteiten.
Klusje nummer 2 is het aansluiten van de usb laders, 1 in het dashboard en de andere in de hoek achter in de stuurhut. De unit in het dashboard is vlot aangesloten op een eigen gezekerde aansluiting in het zekeringenbord. Nu kan ik zowel de telefoon en tablet opladen tijdens het varen via de usb-aansluiting, als de portable marifoon opladen via de ‘sigaretten-aansteker’ aansluiting. Met als extra een digitale spanning-weergave in de usb lader. Deze geeft de waarde beter weer dan de analoge meter die in het dashboard zit.
Ook in de hoek van de stuurhut is een laad-unit ingebouwd en aangesloten. Dat ging wat minder makkelijk, want de bestaande 12 volt aansluiting bestond daar al, maar dan in de vorm van een gewoon stopcontact (!). Levensgevaarlijk dus! En bovendien zat de kabel heel strak weggewerkt en was de overblijvende draad extreem kort. Dus met moeite het stopcontact verwijderd en een kroonsteen op de draden kunnen schroeven, en er voor nu een wit plaatje voor gezet. Uiteindelijk een werkende laad-unit, mooi in het hoekje zonder dat het straks in de weg zit of teveel zichtbaar is. Maar wel handige oplaad-functionaliteit binnen handbereik.