Vandaag wordt gestart met het schuren van het onderwaterschip. Er zit een laag antifouling op die opgeschuurd moet worden. Dat was bij de Brugal al een klusje, maar als je nu onder de Ostara kruipt dan merk je pas wat een metertje langer en 40 cm breder betekent. Heel wat vierkante meters extra werk! Gelukkig krijg ik vandaag versterking dus ik hoef het niet alleen te doen. Alle hulp scheelt weer.
Sander kan hard werken, eerst wilde hij niet, maar uiteindelijk toch maar even een stukje proberen. En toen kreeg hij de smaak te pakken en was hij niet meer te stoppen! Goed gewerkt Sander!
Amy werkt ook goed mee, de zijkanten worden mooi glad en ze doet zo haar best. Het is wel zwaar werk maar ook wel weer leuk. En het gaat heel goed. Super gedaan Amy!
Monique mag natuurlijk niet ontbreken. Zij maakt de rand helemaal af aan beide kanten. Wel opletten als de stofbak bijna vol is want dan blaast de schuurmachine alle opgevangen stof zo weer naar buiten. Even leegkloppen, en weer verder.
En zelf heb ik ook lekker doorgewerkt. Op de helft van de onderkant en de kiel blijkt nog een zachte zwarte antifouling te zitten en deze wil ik er eigenlijk wel af hebben. Het kost wat meer tijd en moeite met schuren maar liever wat meer werk en alles er af, dan straks in het water met een slechte hechting van de verf, en dan alsnog alles er af… Even doorbikkelen en gaan. Met resultaat. Met z’n allen krijgen we het voor elkaar om de rand volledig te schuren, de kiel aan 1 kant en bijna de bakboord-helft van de onderkant. Sander is zelfs aan onderkant aan de stuurboordkant al weer begonnen maar het is nu al bijna 18:00 dus helaas Sander, de stekker gaat er nu uit en we stoppen er mee voor vandaag. Even alles schoonmaken en weer opruimen. Volgende keer weer verder! Allemaal voldaan moe, en lekker naar huis, we hebben het verdiend.